Album

MunasabahDiri

ALHAMDULILLAH. Aku bukan pencinta mahupun penggemar novel. Namun, 3 NOVEL ini telah menarik perhatian ku untuk membaca, memahami & menghayati serta mendalami segala isi kandungannya secara terperinci. Aku teringin & bercita2 untuk menjadi seorang yang lebih baik walaupun hidupku tak pernah terputus dengan dosa.Semoga dengan ini, mampu mendidik ku untuk mendalami ISLAM dengan lebih mesra. Mengenali Rasulullah & mencintai Allah dengan lebih rapat lagi. Semoga juga dapatku kongsikan segala info yang bermanfaat dari 3 novel ini untuk dikongsikan bersama supaya dapat kita amalkan dalam kehidupan seharian kita sama ada dari segi kesihatan, psikologi mahupun rohani & agama. Aku ingin menjadi hambaNya yang lebih baik. Aku juga ingin menjadi seorang pakar perubatan/Psikologi & photographer yang lebih Islamik. Moga Allah permudahkan segalanya. Moga kalian juga turut serta doakan yang terbaik buat diriku. Yang benar, SHAH GREEN/SHAH AL-MUSLIM Muslim MunasabahDiri Allah MUHAMMAD Rasul Islam TagForLikes bestoftheday picoftheday instalike instaphoto instamood TFLers novel book jihad dakwah FollowMe ootd vsco instafollow Like4like love
Malam LailatulQadar lebih baik daripada 1000 bulan. TAPI malam kelahiran Nabi Muhammad S.A.W adalah lebih baik dari malam LailatulQadar. Sebab apa? Sebab situlah segala pintu kebaikkan dibuka seluas luasnya. Allah Hu Akhbar. Ayuh perbanyakkan selawat ye! "ALLAHUMMA SOLLI ALA SAIDINA MUHAMMAD WAALA ALI MUHAMMAD" SALAM MAULIDUR RASUL ya Akhi & Ukhti ku sekalian. :) Dakwah MunasabahDiri Instaphoto Instamood instapic bestoftheday picoftheday selawat Allah Muhammad Rasul MaulidurRasul Muslim instadaily instadakwah muslimah
Ayuh munasabahkan diri ye wahai Akhi & Ukhti ku sekalian. Semoga menjadi peringatan kepada diri agar tidak SOMBONG. Salam Jumaat semua! :) MunasabahDiri Instalike Instagood Instamood instafollow Islam Muslimah muslim TagForLikes TFLers bestoftheday picoftheday photooftheday igers igersoftheday FollowMe Allah Muhammad boys girls
Wahai Ukhti ku sekalian, TIADA alasan buatmu untuk tidak menutup aurat. Bagi sesiapa yang masih belum menutup aurat tu, semoga Allah lembutkan hatimu. AURAT TERJAGA, MARUAH TERPELIHARA, DARJAT DIJULANG, PAHALA DIPEROLEH. InShaaAllah. Kita niat baik berubah kerana Allah, Allah akan bantu & berikan ganjaranNya. :) Hijrah MunasabahDiri Islam Dakwah islam Allah jihad Muslimah hijabcouture hijabfashion hijabstyle hijabstore hijabista women fierce beautiful gorgeous TagForLike followMe instafollow instalike instagood igwomens igfashion igpopz moment love
SEKADAR BERKONGSI: Wahai Ukhti ku sekalian, TIADA alasan buatmu untuk tidak menutup aurat. Bagi sesiapa yang masih belum menutup aurat tu, semoga Allah lembutkan hatimu. AURAT TERJAGA, MARUAH TERPELIHARA, DARJAT DIJULANG, PAHALA DIPEROLEH. InShaaAllah. Kita niat baik berubah kerana Allah, Allah akan bantu & berikan ganjaranNya. Saya pon bukannya baik sangat tapi tak salah kita saling ingat mengingati sesama saudara kan? :) Hijrah MunasabahDiri Islam Dakwah islam Allah jihad Muslimah hijabcouture hijabfashion hijabstyle hijabstore hijabista women fierce beautiful gorgeous TagForLike followMe instafollow instalike instagood igwomens igfashion igpopz moment love
Bila kita nampak orang lain tengah bahagia, mohon janganlah rosakkan kebahagiaan mereka. Sebab Allah dah pon janjikan seperti apa yang tertera dalam gambar ni. Contoh paling mudah ialah bila kita nampak EX kita tengah bahagia Single atau bahagia bersama orang lain, maka kita perlu turut gembira. Sebab kita juga akan dapat kebahagiaan yang sama kelak. Bukan pasal couple je, pasal hal lain pon sama. Contoh hal kerjaya. Janganlah dengki bila lihat orang lain senang sikit daripada kita. Kalau nak senang bahagia, maka berusaha lah. Niat yang baik, pasti akan melahirkan perasaan & sikap yang baik. InShaaAllah. Aamiin. (Shah Al-Muslim) MunasabahDiri :)